Optimizacija uporabniške izkušnje proučuje specifičen obisk interneta .
Uporaba spleta je danes v delih razvitega sveta del vsakdanjih aktivnosti. Uresničena je preko različnih naprav, ki omogočajo dostop do spleta in ogled vsebin. Večini je pri tem pomembno, da je obisk enostaven, zanimiv in izpolnjuje pričakovanja. Te lastnosti pa optimizacija uporabniške izkušnje lahko s pridom izkoristiti v namen izboljšanja ciljev.
Uporabniška izkušnja je toliko boljša, kolikor boljša je vsebina. Pri izkušnji veliko šteje zanimivost in koristnost vsebine, optimizacija uporabniške izkušnje pa želi z njo zadržati obiskovalca. Zanimivost in koristnost sta lahko bolj ali manj različna pojma uporabniške izkušnje. V nekaterih primerih je zanimivost tista lastnost, ki uporabnika prepriča v podrobnejši pregled vsebine in posledično daljši obisk. To je mogoče predvsem takrat, ko je vsebina novost, posebnost, edinstvena ter na razne druge načine izredna. Mogoče jo je doseči na več načinov, v osnovi pa gre za predvsem dva načina. Prvi je izvirni, drugi pa prilagojen. Izvirni pomeni, da vsebina skladna z obljubljenim. Pri prilagojenem pa se vsebina le deloma sklada z obljubljenim. Med njima optimizacija uporabniške izkušnje izbira glede na dane možnosti in cilje. Koristnost izkušnjo pridobljeno z zanimivo vsebino nadgradi potem, ko uporabnik pridobi dodano vrednost. Kar pomeni, da uporabnik izvede različne aktivnosti in pridobi določeno korist. Koristnost in zanimivost sta v nekaterih primerih lahko tudi združena v eni sami aktivnosti. Pri tem gre za točno določene vzorce obiska.
Na splošno je optimizacija uporabniške izkušnje toliko boljša, kolikor bolj natančno ugotovi, kaj obiskovalce zanima in jih zadrži. Za to aktivnost ima na voljo več možnosti. V prvi vrsti mora optimizacija uporabniške izkušnje ugotoviti obstoječe stanje, ga analizirati, ter na podlagi ugotovljenega po potrebi uvesti spremembe. Postopek se lahko v nadaljevanju ponovi, dokler se ne doseže želeni cilj. Spremembe, ki jih uvaja so številne in raznolike.
Optimizacija uporabniške izkušnje temelji na prepoznavanju, analiziranju ter spremembah.
Ni komentarjev:
Objavite komentar