torek, 10. november 2015

Prodaja podjetja, možni motivi

Prodaja podjetja je zaznamujejo z različniposlovni motivi . Poslovni motivi, katerih cilj je na eni strani prodaja podjetja, na drugi pa nakup podjetja so zelo različni. Prodajo si lahko predstavljamo kot celoto, velikokrat pa so motivi usmerjeni v posamezne dele. Tako je prodaja podjetja velikokrat v celotnem obsegu praktično nezanimiva v primerjavi z delom lastnine tega podjetja.



V času razvoja vsako podjetje ustvarja, razvija, počne vse mogoče podjetniške izkušnje, ter temu primerno pridobiva izkušnje. Vse izkušnje tvorijo pomembno poslovno moč in priložnost podjetja. Kako je ta poslovna moč in priložnost izkoriščena je od primera do primera različna. Sama prodaja podjetja lahko s strani prodajalca kaže, da te poslovne priložnosti ter poslovna moč, niso bile s pridom izkoriščene. Tako je lahko prodaja podjetja za novega lastnika priložnost, da to poslovno moč in potencial bolje izkoristi. Scenariji so različni, izkoriščanje neizkoriščenih potencialov je lahko le ena od možnosti. Danes je primerov koristi, ki jih prinaša prodaja podjetja številčen in raznolik. Praktično je koristi toliko kolikor je prodaj. Vsak nakup ima točno določen razlog. Pri tem je pomemben še dejavnik naložbe. V tem se nakup podjetja razlikuje z drugimi nakupi, predvsem potrošniškega blaga. Pri teh nakupih se uporabne lastnosti koristijo določen čas, na kar je njihova uporabna vrednost zaključena. Pri nakupu podjetja so lahko koristi bistveno bolj trajne. Vse je seveda odvisno od nakupa, ter izvedbe. Pomembne so tudi aktivnosti po nakupu.

V primeru, da se koristijo zmogljivosti lastnine podjetja je nakup dodatno bolj smiseln. Vendar to ni nujno cilj. Nekaterim je zgolj lastnina določenega dela podjetja dovolj. Ker dodatno koriščenje zmogljivosti lastnine prinaša določene stroške, obveze in odgovornosti, mnoge te zmogljivosti ne zanimajo. Sama prodaja je lahko dolgoročen proces s številnimi aktivnostmi, lahko pa je prodaja izvršena bistveno hitreje in na razmeroma enostaven način. Pri prodaji sodelujejo različni udeleženci. Prodaja podjetja je lahko cilj in priložnost.

Ni komentarjev:

Objavite komentar