V šoli se pri pouku podajajo vse potrebne učne snovi, ki jih morajo učenci osvojiti, če želijo doseči dobre ocene in napredovati po programu. Seveda pa v praksi tak rezultat ni vedno zagotovljen, učenci imajo včasih težave in potrebujejo učno pomoč. Vzroki za težave so lahko različni, prav tako so različne možne rešitve. Zelo verjetno pa je, da bodo do boljšega znanja in boljših rezultatov v šoli privedle inštrukcije, ki veljajo za zelo priljubljeno obliko učne pomoči. Na ta način je možno predstaviti različne učne vsebine in predvsem utrditi znanje na področju temeljnih konceptov, ki so potrebni za razumevanje snovi.
Učinkovite inštrukcije
Najbolj učinkovite so inštrukcije fizike, matematike
in podobnih predmetov, ki kombinirajo teoretične koncepte s praktičnimi
primeri. Ravno te učne snovi je namreč možno predstaviti na različne načine, s
tem pa se lahko prilagodimo vsakemu učencu posebej. V šoli se učna snov
posreduje hkrati celemu razredu, zato je treba izbrati način, ki bo najbolj
učinkovit za večino. Če se posvetimo posamezniku, so lahko inštrukcije
fizike in drugih zahtevnejših predmetov lahko zelo učinkovite, čeprav gre
seveda za iste učne vsebine in morda tudi za iste praktične primere.
Nekateri predmeti sicer niso ravno primerni za inštrukcije,
pravočasno moramo ugotoviti, katere oblike učne pomoči pridejo v poštev. Inštrukcije
fizike in matematike lahko prilagodimo učencu in učne vsebine predstavimo
na različne načine, ne moremo pa tega učinkovito početi pri predmetih, ki
nimajo primerljivih temeljnih konceptov in praktičnih primerov. Pri
družboslovnih predmetih je pogosto bolj pomembno poznavanje informacij in
samostojno raziskovanje, pa tudi pri poglobljenem razumevanju učne snovi inštrukcije težje pomagajo, saj ni toliko
možnosti za različne prikaze učnih vsebin.
Najdemo lahko tudi druge opcije za zunajšolsko učno pomoč,
kar je pametno izkoristiti. V vsakem primeru lahko računamo na dober rezultat,
če smo pripravljeni v to vložiti dovolj truda.